Subject: Kutse 4.06 kl 12:00-13:00 arutelu siseturu tuleviku teemal (Suur-Ameerika 1)
From: Sandra Särav <[email-masked]>
To: Sandra Särav <[email-masked]>
Cc: Evelin Tõnisson <[email-masked]>,Svetlana Štšur <[email-masked]>, "Marie Allikmaa" <[email-masked]>
Date: Fri, 24 May 2024 13:36:47 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Head ettevõtjad ja kolleegid

Soovime siiralt tänada kõiki, kes on edastanud meile sisendi Eesti
seisukohtadesse Euroopa Liidu siseturu tuleviku kohta. Tänu teie
väärtuslikule panusele ja koostöös teiste ministeeriumitega oleme
koostanud seisukohtade esialgsed sõnastused järgmistel teemadel:

1.Digitaalne ühtne turg ja tehisintellekt

Põhimärksõnad: Andmete vaba liikumine, tehisintellekti võimalused
erinevates poliitikavaldkondades ja hariduses, digitaalne identiteet,
kasutajasõbralikud üleeuroopalised e-teenused.

2. Ärisõbralik õiguskeskkond

Halduskoormus ja reaalajamajanduse lahendused aruandluses, parem
õigusloome, tarbijakaitse, kõrge lisandväärtusega investeeringute
haldusmenetluste kiirendamine.

3. Tugev teenuste ühtne turg

Piiriüleste kaubanduse kasvatamine läbi teenuste direktiivi ambitsioonika
jõustamise.

4. Ühtse turu ühenduvus ja vastupanuvõime

Turvalised ja kriisikindlad ühendused, ühtse turu avatuse tagamine sh
kriisiajal, tarneahelate vastupanuvõime.

5. Kaksikpöörde elluviimine

Oskused, investeeringud salvestustehnoloogiatesse, kapitali ja rahalise
toetuse kättesaadavus igale liikmesriigile,  kaitsetööstuse arendamine,
riigiabi võidujooksu lõpetamine.

6. Ühtne turg: sotsiaalne dimensioon

7. Euroopa Liidu laienemine

8. Väliskaubandus

Tänaseks sai seisukohtade dokumenti kirja pandud palju häid mõtteid
(dokumendi täisversiooni jagame esimesel võimalusel), samas on veel ruumi
uutele ja ambitsioonikatele ideedele, mida Eesti saaks uuele Euroopa
Komisjoni kooseisule kaasa anda.

Seetõttu kutsume teid osalema konkurentsivõimelise ühtse turu töötoas, mis
toimub 4. juunil kell 12.00-13.00 Ühendministeeriumi hoones. Töötoa käigus
mõtleme ettevõtjate, spetsialistide, poliitikute ja ametnike ringis ühtse
turu lähituleviku eesmärkidele ja selle konkurentsivõime tagamiseks
praktilistele lahendustele ja ka julged ideed on oodatud! Aeg kaasa
rääkida on täna.

Palun andke meile teada oma osalemisest hiljemalt 1. juuniks
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Väga vabandan suhteliselt lühikese etteteatamise aja pärast.

Ilusat eelolevat nädalavahetust soovides

Sandra

Sandra Särav
Majanduse ja innovatsiooni asekantsler
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5512001,  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.mkm.ee/> www.mkm.ee | Suur-Ameerika 1, Tallinn